søndag den 11. september 2011

Hjemme igen...

... efter en dejlig ferie på Kreta... Med mig har jeg en bedre kulør end jeg har haft i årevis og lidt lækre ting fra det Græske. Jeg har været på Kreta engang for 100 år siden, med en veninde (ej det var vist kun 10 år siden) og selvom vi dengang havde en dejlig ferie, har jeg ikke tænkt tilbage på den græske ø, som et sted jeg bare måtte tilbage til. Med andre ord havde jeg ikke de store forventninger til destinationen, men nøj hvor blev jeg positivt overrasket.

Vi havde meget bevist valgt et lille hotel i et område uden for mange turister og det var bare den helt rigtige cocktail. Vi boede på det mest fantastiske hotel, med kun 25 ferielejligheder, dejligt poolområde og bare 150 meter den den smukkeste lille strand, som var super børnevenlig og havde den skønneste lille beachbar. Det var de helt perfekte rammer for en dejlig familieferie og det var en fantastisk ferie. Eller ferie og ferie, for RIGTIG ferie er det jo ikke, når man har to små børn med. Der er knald på fra tidlig morgen, til solen går ned og stort set alt er på ungernes præmisser. Sådan skal det være, men det er langt fra de ferier man holdt inden man fik børn. Dengang hvor man kunne sove længe, tage sig en lur i liggestolen på stranden midt på dagen, køre lange ture i bilen og se en masse smukke ting og drikke lige så meget vin og andet godt, som man havde lyst til. Sådan var det ikke på denne ferie. Det blev til nogle gode drinks på vores smukke terrasse når ungerne var lagt, men det er som om det ikke helt er det samme, når man ved at vækkeuret ringer (Olivia vågner) næste dag kl. 6. Én aften gav vi den dog lidt mere gas end de andre. Forrige fredag fik vi nemlig fantastiske nyheder hjemmefra. Min mand har længe (over 3 år) arbejdet med at rejse en kapitalfond sammen med 3 andre kollegaer og forrige fredag kom den sidste underskrift på plads og fonden er nu en realitet. Det er helt fantastisk...

Vi kom hjem i midten af sidste uge og der har efterhånden været stille her på bloggen længe. Det vil der nok være lidt endnu. Vi har nemlig fået institutionsplads til Olivia - vi har været så heldige at få plads i Storebrors vuggestue allerede fra 1. september. Men jeg syntes stadig Olivia er meget lille (hun er 10 ½ måneder nu), så jeg holder hende hjemme en lille måned mere og så skal vi i gang med indkøring og en helt ny hverdag. Heldigvis har jeg barsel resten af året, så vi kan tage det meget stille og roligt, men lige nu og her er min plan bare at nyde den sidste del af min (rigtige) barsel med Olivia. Derfor vil jeg nok ikke blive skrevet helt så meget herinde som ellers.

Jeg håber dog at der stadig vil blive tid til enkelte indlæg og at I vil hænge i, for jeg regner med at komme stærkt tilbage, når Olivia begynder i vuggestue og vi har fundet en god rytme.

1 kommentar:

  1. Velkommen tilbage - når børnene blivet lidt ældre blive det lidt nemmere at være på ferie, men det vil dog stadigvæk meget være på deres præmisser.
    Håber I får en god vuggestue start, skam hænge i, til du vender tilbage :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...