lørdag den 21. april 2012

Makron Muffins


I sidste weekend var jeg til fødselsdag hos en af mine søde veninder. Vi var 12 tøser til en fantastisk fødselsdagsbrunch, hvor der var alt hvad man overhoved kunne tænke sig.

Der blev bl.a. serveret disse fantastiske markronmuffins, som jeg bare måtte have opskriften på. I dag får vi nemlig min dejlige kusine og hendes to drenge på besøg og det er jo en god anledning til at bage.

Jeg har spurgt min veninde om jeg må dele opskriften på de skønne muffins med jer og det har jeg fået lov til, så her får I opskriften.

Lines lækre Makron Muffins (15 stk.):

3 æg
300 gram sukker
2½ tsk. mandelessens
150 gram makroner
150 gram mel
125 gram smør

Æg, sukker og mandelessens piskes godt sammen. Makronerne knuses og blandes med melet og røres sammen med æggesnapsen. Til sidst tilsættes det smeltede smør.

Fyld muffinformene ca. 3/4 og bag den ved 200 grader i 20 min.

Kagerne bliver meget kompakte indeni men er sprøde og luftige øverst og så smager de virkelig godt. Når jordbærsæsonen kommer forestiller jeg mig at de vil være helt fantastiske med en flødeskum rørt med vanilje ovenpå og så friske jordbær.

Velbekomme og tak søde Line for opskriften og for en rigtig hyggelig formiddag.




4 kommentarer:

  1. NØJ, hvor lyder de lækre - dem skal jeg helt sikkert have afprøve!! Tak for opskrift!

    SvarSlet
  2. De ser lækre ud, dem vil jeg prøve snarest. Tak for opskriften.

    Kh Mette

    SvarSlet
  3. Det er nogle lækre muffins, man bliver helt lækker sulten :-)

    Mvh Claus
    Polterabend Event

    SvarSlet
  4. Igang med at bage dem nu :D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...