lørdag den 17. december 2011

Dadelkugler

I dag har jeg lavet en omgang dadelkugler. De smager fantastisk og er fyldt med sunde ingredienser og så er de et godt og sundere alternativt til havregrynskugler.
- og ungerne elsker dem!


Hvis I har lyst til at prøve dem får i opskriften her:
100 g mandler
120 g dadler uden sten
50 g rosiner
20 g kokosmel
1 tsk. kanel
2 tsk. god kakao (jeg bruger valrhona).
Det nemmeste er at lave dem i en foodprocessor, men sådan en har jeg ikke. Jeg har lavet dem i en "hakkemaskine" der høre til min stavblender. Jeg starter med at blende mandlerne til mel og hælder det op i en skål. Så blænder jeg dadler, rosiner, kanel og kakao sammen og kommer kokosmel og så meget af mandelmelet som maskinen kan rumme. Resten af mandelmelet ælder jeg i med hænderne. Til sidst triller jeg massen til kugler og ruller dem i kokosmel. De er bedst efter et par timer på køl.

God fornøjelse!

2 kommentarer:

  1. Jeg har brugt din opskrift på daddelkugler mange gange, og kan ikke sige andet end at de er SÅ GODE!

    SvarSlet
  2. Jeg takker også for den fine opskrift... har også prøvet at rulle dem i chokoladepulver istedet for kokos, de bliver altså også gode... har fra en Paleo-gruppe hørt at man lige kan smage dem til med lidt rom-essens og æblemost, det vil jeg prøve 3. gang jeg laver dem.. de er så fine :-) Tænker også det kunne være godt at rulle dem i hakkede mandler...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...