onsdag den 27. april 2011

Gullerodscupcakes og mødregruppe

I dag skal jeg mødes med min dejlige mødregruppe - Og jeg glæder mig! Vi er 6 i alt og hygger os gevaldigt når vi er sammen. Vi er vidt forskellige, hvad angår job, udseende og uddannelse, men vi har det til fælles, at vi alle er på barsel og at vores børn er jævnaldrende - og det er nok!

Det der med at knytte bånd og venskaber på det her tidspunkt i livet er noget sjovt noget. De fleste af de veninder jeg har, har jeg kendt i rigtig mange år (en af mine bedste veninder, har jeg kendt siden jeg var 4 år og hun var 3 - det er lidt vildt). Men det nye og sjove ved pigerne i min mødregruppe er, at vores venskab i den grad tager udgangspunkt i nuet. Jeg ved stort set ikke noget om deres fortid, men ved meget om der hvor de er lige nu, for det er det vi snakker om når vi ses og det er det og ikke vores historie sammen, der binder os sammen.

I dag skal vi mødes hos den eneste af os der har en have (dem er der nemlig ikke så mange af lige midt på Frederiksberg) og det bliver skønt at kunne sidde der og hygge, mens ungerne ligger på et tæppe i græsset og leger eller i deres barnevogne og sover.

I weekenden bagte jeg gulerodscupcakes og frøs halvdelen af dem ned. 6 af dem tog jeg i går ud af fryseren og har nu lavet frosting til dem og lidt pynt i fondant.

Jeg har brugt samme opskrift som den gulerodskage jeg lavede til min fødselsdag og har bare hældt dejen i små forme i stedet for en stor. Hvis du skulle have lyst til at lave dem, kan du finde opskriften her.

Jeg fik 24 cupcakes i alt og bagte dem ved 170 grader i 20-25 min. HUSK når du laver frostingen, at resultatet bliver bedst, hvis man pisker smørret godt igennem først, så det bliver ensartet. Derefter kommer man flødeosten i og pisker det godt sammen med smøret og til sidst sigtes flormelisen i lidt af gange. På den måde undgår man klumper (det fik jeg ikke skrevet sidst). Kom evt. frostingen på køl lidt inden du dekorere kagerne, for den kan være meget flydende.

Ha en skøn onsdag.

4 kommentarer:

  1. Lyder som en dejlig eftermiddag, og mødregruppe skal man altså ikke kimse af, det holder 100!

    SvarSlet
  2. Mmm ser godt ud. Dejligt med sådan en god mødregruppe.
    Med hensyn til frosting, tror du så man kan putte mere flormelis i og gøre den mere stiv eller hvordan? Er på jagt efter den perfekte cheese cream frosting nemlig ;)

    Kh Anne

    SvarSlet
  3. Kongemor, du har ret. Mødregrupper er en dejlig opfindelse. Det er fantastisk at "blive sat sammen" med nogle skønne piger, som man ellers aldrig ville ha' mødt.

    Anne, jeg tror ikke den bliver bedre af at komme mere flormelis i. Frostingen er blød fordi smørret (som helst skal have stuetemperatur når man laver den), jo "smelter" når man pisker det hele sammen. Den skal ikke være på køl længe, før den sætter sig og bliver mindre blød og lader du den være på køl når kagerne er lavet, holder den formen. Jeg syntes selv den er god, så jeg vil da anbefale dig at prøve at lave den og se om ikke du syntes konsistensen er i orden.

    Kh Pernille

    SvarSlet
  4. Vind et gavekort på 1000 kroner hos BabySam!!!

    Undskyld at jeg sådan braser ind i jeres mødregruppe, men jeg vil gerne høre om der er nogle førstegangsmødre, som gerne vil være med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 1000 kroner hos BabySam? Jeg forklarer lige...

    Jeg er en gravid studerende, som er ved at færdiggøre mit cand.merc studie på Aalborg Universitet. I min afsluttende opgave skriver jeg om beslutningsprocessen for forbrugere som står overfor mange valgmuligheder. Og det er jo en situation vi gravide/nye forældre sagtens kan genkende, fra vores mange køb af baby produkter. ;0)

    Hvis man som førstegangsforædre har stået overfor at købe jeres første barnevogn indenfor de seneste 18 måneder, håber jeg på, at I venligst vil afsæt ca. 10 minutter af jeres travle hverdag til at svar på mit on-line spørgeskema. Alle deltager, som efterlader en emailadresse, kan være med i konkurrencen om et gavekort på kr. 1.000,- hos BabySam. (Undersøgelsen har intet med BabySam at gøre. Jeg syntes bare, at evt deltager skulle få mulighed for, at få noget tilbage for deres tid.) Deltagelse skal ske inden den 31 august, og kun én besvarelse per husstand er tilladt. Adgang til spørgeskemaet kan findes ved følgende link:

    https://www.surveymonkey.com/s/customer_decision

    Hvis I kender andre førstegangsforældre, som har købt en ny barnevogn indenfor de sidste 18 måneder, må I meget gerne sige det videre! ;0) Jeg vil så gerne kunne få besvarelser nok til at kunne få statistisk grundlag for min undersøgelse (og endelig blive færdig med min uddannelse før min lille pige kommer til verden til november.)

    Håber I har tid og lyst til at hjælpe!

    På forhånd tak for hjælpen!

    Med venlig hilsen, Kelly

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...