lørdag den 14. maj 2011

Avocadolagkage - opskrift



Som lovet kommer her opskriften på min venindes avocadolagkage. Den er virkelig værd at lave og som jeg skrev her, er den virkelig frisk og lækker.

Man skal bruge:

3 lagkagebunde
1 kg jordbær
Flormelis

Avocadocreme:

2-3 godt modne avocadoer
½ l piskefløde
2 dl flormelis
2 citroner (saften)
½ vanillestang

Avocado, citron, vaniljekorn og flormelis moses rigtig godt sammen eller blendes med en håndblender. Pisk fløden til let flødeskum og vend de to ting sammen. Smag til med citron og flormelis.
Læg de pæneste jordbær til side og mos halvdelen af de resterende bær sammen med lidt flormelis og skær den anden halvdel af bærrene i skiver.
Fordel de mosede jordbær på to af bundene og kom derefter avocadocremen ovenpå, men gem ca 1/3 af cremen til at dekorere kagen med. Fordel de skivede jordbær ovenpå avocadocremen på de to bunde og læg derefter bundene sammen og den sidste bund øverst. Til sidst smøres den sidste del af avocadocremen ovenpå kagen og der pyntes med jordbær.

Jeg håber I har mod på at prøve den - for den er virkelig god.

4 kommentarer:

  1. Mums mums mus, den vil jeg gerne prøve at lave..:-)

    SvarSlet
  2. den skal bestemt prøves

    SvarSlet
  3. Den ser da helt vild lækker ud :-) Må afprøves en gang.Kig gerne forbi min blog hvor jeg køre en Give away billetter fra Gabrielles:-) Kram Else

    SvarSlet
  4. Skal den stå og trække? og bliver den brun når den har stået lidt pga. avokadoen?
    Lyder rigtig lækker..

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...