mandag den 2. maj 2011

Avocadolagkage.


I fredags skulle vi havde været hjemme og spise hos min gode veninde og hendes nye kæreste, sammen med et andet vennepar. Vi havde fået arrangeret pasning til begge børn og glædede os, rigtig meget. Men livet med børn er jo så dejligt uforudsigelig, så selvfølgelig blev Olivia syg torsdag aften og ikke bare sådan lidt feberpjevset, men rigtig syg. Ud over forkølelse, er det første gang hun rigtig har været syg og det var en hård omgang for hende, men også for os. Puha hvor er man skrøbelig når ens barn ikke kan holde noget i sig og bare skriger og skriger. Det går heldigvis godt nu og der er ved at være ro på herhjemme igen.


Nå men vi kom ikke af sted i fredags (min venindes kæreste var også blevet syg, så det blev helt aflyst), men min veninde havde fortalt mig, at hun ville lave avocadolagkage til dessert. AVOCADOLAGKAGE!!? Altså, jeg er på ingen måde kræsen og er, som I nok ved, rigtig glad for kager, men avocadolagkage, fik ikke ligefrem mundvigene til at løbe i vand. Men da min skønne veninde ikke ville have siddende på sig, at hun ikke kunne diske op med en skøn og lækker dessert, lavede hun kage i går i stedet og kom forbi med den, så vi kunne prøve den (ikke dårligt, bare sådan ind og aflevere en ½ kage og af sted igen - super!) Og jeg må bøje mig og indrømme, at den er mums. Min tanke var, at den ville være meget tung og "fed" i det, men den var super frisk og let og smager fantastisk. Opskriften har jeg ikke fået med, men det skal jeg da helt sikkert have. Min mand fylder år om sommeren og det er en rigtig sommerlagkage, lidt utraditionel, men rigtig lækker... Er jeg mon den eneste der (før i sidste uge) ikke havde hørt om avocadolagkage før?

6 kommentarer:

  1. Har aldrig hørt om det før, og må indrømme at jeg også tænkte lidt bvadr... Men det lyder meget spændende, glæder mig til opskriften :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har engang fået avocadochessecake og det var mums, så kan sagtens forestille mig at det har været lækkert. Håber Olivia er frisk igen. Det er synd for dem og så hårdt for os med sygdomsramte børn.
    Kh V

    SvarSlet
  3. Du må lige lægge opskriften ud på bloggen når du har fået den.

    Håbeg det går bedre med Olivia

    SvarSlet
  4. Ømmm advokadolagkage siger du??? ej hva?? ;)

    SvarSlet
  5. Jo jo den er go nok. Skal nok smide opskriften på bloggen en af dagene.

    SvarSlet
  6. Jeg må sige, at jeg også er spændt på denne :) Nogle gange er det bare så godt at prøve noget helt anderledes.
    Det var nok ikke lige en kombination jeg selv kunne finde på.

    Men tanken fra din veninde om at komme og aflevere den - selvom alting blev aflyst - den er sød.

    Mvh Laila

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...