onsdag den 20. juli 2011

Shopping i Skagen


I går var vi en tur inde i Skagen by for at spise frokost og hygge os. Desværre blæste det så meget at vi ikke kom ned på havnen og fik et stjerneskud, som vi ellers plejer. Det må vi have til gode til næste gang. Ud over frokost blev der også tid til at shoppe lidt. Jeg brugte en mindre formue i min absolutte yndlingsbutik i Skagen by, nemlig det lille kaffehus. Læsø salt, kaffe, kakao, chokolade og andre lækkerier blev det til og jeg fik faktisk lov til at tage en masse gode billeder til bloggen, men min mands nye kameraadapter til ipaden har ødelagt mit memorykort og alle mine billeder - det er så surt. mon der er andre der har været ude for det? Men kig forbi deres hjemmeside og kig endelig forbi butikken hvis I kommer til Skagen. Jeg kom også en tur forbi bolcheriet og Elliot syntes det var sjovt at se hvordan bolcherne blev lavet og endnu mere sjovt at vælge og spise en masse bolcher bagefter.

Ud over det lille kaffehus, er et fast stop på min shoppingrute Hesselholt i Hulsig. En gammel gård, der er indrettet som butik og galleri med de skønneste ting og sager, det er i den grad gør det svært at begrænse sig. Butikken ligger i gåafstand fra vores hus og der er en dejlig legeplads til ungerne (og de sælger is), så jeg plejer godt at kunne lokke familien med derhen. Var forbi i dag og kunne have købt det meste af butikken, men det blev til en ret beskeden høst i forhold til hvor fristet jeg var.


Her til aften har vi grillet bøffet fra slagter Munch og fået nye danske kartofler til. Desserten tog vi da ungerne var lagt. Danske jordbær med letpisket flødeskum og knuste makroner. Helt enkelt men super lækkert. Jeg elsker sommerferie i danmark, når vejret som i dag, viser sig fra sin bedste side.

1 kommentar:

  1. Der må jeg da forbi næste gang jeg er i Skagen. Altid dejligt med ferie i det danske.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...