mandag den 24. januar 2011

Generation Multiorgasme

- Den bog vil jeg gerne læse. Jeg så noget af et interviewe med forfatteren i Lorry i går. Kort fortalt beskriver forfatteren vores generation - generation multiorgasme, som en generation der vil det hele og vil have det hele. - Et emne der er godt gennembelyst i de fleste dameblade, både danske og internationale.
Vores generation (måske især os kvinder), vil gerne både have en strålende karriere, en skøn succesrig mand, der ser godt ud og også har lidt kant, nogle fantastiske (og gerne ekstra smukke, kloge og velklædte) børn, de helt rigtige og dybe venskaber, tid til at dyrke os selv og vores interesser, den perfekte krop og det perfekte klædeskab - igen, et emne der er blevet godt og grundigt gennembelyst de seneste år. Jeg så ikke helt interviewe i går og har heller ikke læst bogen endnu (den udkommer vist først i dag), men jeg glæder mig til at dykke ned i emnet, for jeg tror at der er noget om snakken, men må indrømme at jeg også blev lidt trist ved tanken om denne definition af vores generation. For jeg kan godt nikke genkendende til problemstillingerne, men jeg kan ikke lade vær med at tænke, hvorfor vi (jeg) mon har det sådan. Har vi bare for meget tid til at tænke over tingene eller er vi bare død forkælede? Eller handler det om, at vi er rigtig dårlige til at administrere alle de muligheder vi har og i virkeligheden ville være bedre tjent med færre muligheder? - Mere om dette spændende emne, når jeg har fået fingre i bogen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...