onsdag den 14. december 2011

Vaniljesukker - DIY

I søndags var der vaniljesukker til begge mine veninder i deres pakkekalender. Vaniljesukker er simpelt at lave og dejligt at have stående i denne søde juletid. Jeg bruger det selv når jeg bager, i jule te og på pandekager.

Dåserne som jeg kom sukkeret i, er også simple at lave. Jeg har brugt to tomme dåser med plastik lå og har så klisteret lidt fint papir om. Jeg har brugt decoupagelim til at lime papiret fast på dåsen.

Begge dåser er ca. halvt fyldt med vaniljesukker. Dertil har jeg har brugt 4 veniljestænger plus de tomme stænger, samt ca. 8 dl økologisk rørsukker.

Sådan gør du: Skrab kornene ud af stængerne og mos dem sammen med lidt økologisk rørsukker. Kom de tomme stænger i en blender sammen med 2 dl økologisk rørsukker og blend (længe) til de tomme stænger er blevet blendet helt fine. Derefter tilsættes vaniljekornene og der blendes igen til vaniljen er fordelt, så tilsætter du mere sukker alt efter hvor koncentreret du vil have din vaniljesukker.

- Så er der dejlig hjemmelavet vaniljesukker!





Tip: Hvis du har tomme vaniljestænger efter bagning, så kom de tomme vaniljestænger ned i sukkeret, da de afgiver en masse smag.


2 kommentarer:

  1. Det smager simpelthen himmelsk! Endnu engang tak, smukke. Jeg er vild med dåsen, som passer perfekt til farverne i mit køkken. Du er en sveske! :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare søde, kreativt :) forstår godt din veninde synes, du er en svenske, hvem ville ikke det, med sådan en veninde :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...