fredag den 7. oktober 2011

Weekend, veninder og skovtur


Nu er det weekend og roen er ved at sænke sig (så meget den nu kan med to små børn i huset, hvor den ene er halvsløj). I morgen skal hele familien på skovtur. Min mand, ungerne og mig, samt farmor, farfar og morfar. Vi skal i dyrhaven i Klampenborg med madpakker, varm kakao og kage. Det er en tradition min mor startede da jeg var lille. Dengang var det bare mig og hende der var af sted og det var oftest i efterårsferien. Jeg husker det stadig som noget magisk og elskede vores ture derud, hvor vi også drak varm kakao og gik lange ture i skoven mens vi sparkede til bladene, samlede kastanje og agern og bare hyggede os. Det er en af de (mange) traditioner jeg ønsker at føre videre til mine børn. Og heldigvis er min mand helt med på idéen og syntes også det er rigtig hyggeligt.

Jeg har bagt Græskarcupcakes som lige nu står og køler af og venter på at blive pyntet (opskrift følger) I morgen tidlig skal jeg bage boller - boller er altså bedst den dag de er bagt - de skal fyldes med lækker pesto, tomater, avokado og mozzarella og pakkes i den store picnickurv.

Søndag skal jeg mødes med mine gamle folkeskoleveninder og det glæder jeg mig rigtig meget til. Vi er 5 i alt der mødes. Tre af os har jeg haft kontakt siden vi gik ud af folkeskolen, den ene af dem er hende her. Vi har set hinanden rigtig meget og er en stor del af hinandens liv. De to andre mistede vi lidt kontakten med, da de gik ud af klassen omkring 8. klasse, for at starte på en anden skole og det er først de sidste 2-3 år vi igen er begyndt at ses. Det er en skam - ikke at vi er begyndt at ses, men at vi mistede kontakten dengang, for de er nogle fantastiske tøser og jeg glæder mig rigtig meget til en hyggelig søndag sammen med dem alle sammen. Jeg står for at medbringe kage og ja, der står den også på græskarcupcakes, så jeg håber de falder i god jord.

Rigtig god weekend derude og tak til alle jer der har været forbi bloggen de sidste dag - det varmer!

2 kommentarer:

  1. Håber du får en rigtig god weekend, både med skovtur og veninde hygge. Det lyder spænende med de græskarcupcakes
    :-)

    SvarSlet
  2. Hvor hyggeligt med en fast tradition om en skovtur. Håber vejret holder og I får en god dag.
    Jeg mødes også med 4 andre folkeskoleveninder min. 1 gang om året. Det er bare så hyggeligt at kunne blive ved med at mødes med dem :) God søndag til dig også :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...