søndag den 26. juni 2011

Endnu en dåbsgave


Weekenden har stået på endnu en barnedåb. Det er dåb nummer fire vi har været til i år. Vores rigtig gode venners lille søn skulle have navnet Christian og jeg var så heldig, at skulle være fadder. Ud over en startpakke med alle de (syntes jeg) bedste bøger en lille dreng kunne ønske sig. Havde jeg lavet en sangkuffert til dåbsbarnet. En kuffert med forskellige ting i, som hver repræsenterer en sang. Ideen har jeg fra Elliots vuggestue, hvor de hver morgen starter dagen med at synge sange fra vuggestuens sangkuffert.


For dem der ikke kender sådan en, så er meningen at barnet skal vælge en ting fra kufferten og så skal man synge den sang der passer til. Jeg ville rigtig gerne have lavet en masse ting og kommet i kufferten, men tiden var ikke til det, så det blev til 3 hjemmegjorte ting og resten blev altså købt.


Jeg lavede også sangkort med billeder af tingene og teksten på den sang der passer til. Med tiden kan tingene og sangene blive skiftet ud, eller der kan komme nye til. Jeg tænker at det de første år af Christians liv, kunne være en hyggelig lille ekstragave fra mig til hans fødselsdage - en ny ting og et tilhørende sangkort. Gaven faldt i god jord hos forældrene, så det var dejligt.

Står du også snart og skal til dåb eller børnefødselsdag, så kunne det være du havde lyst til at snuppe ideen.

4 kommentarer:

  1. Go' ide med sangkortene til. Vi kender også kufferten fra vuggestuen, men vi var lidt på den med vores første...der var flere af sangenes tekster (og melodier) der lå meget lang tilbage i hukommelsen. Den gave ka' da kun skabe glæde! ;o)

    ...og godt tænkt mht fremtidige fødselsdage.

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig idé med en sangkuffert :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det dog en rigtig, rigtig god ide! Og så dejlig personlig. Så flot den er!

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare en fantastik ide - hvor giver du bare gode gaver.
    Uheldigvis har vi ikke nogle barnedåb her i den nærmer fremtid, men det er bestemt en ide jeg skal huske på.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...