lørdag den 23. april 2011

Nogle ting høre bare påsken til...


Altså ud over gækkebreve, påskeæg og påskepynt... For mig er det blødkogte æg til morgenmaden, helst alle dagene i påsken og de skal helst serveres i denne (meget lidt kønne) kylling. Kyllingen har været min mors og har engang været så ny at den kunne stå selv, det kan det ikke mere (på billedet står der et glas bagved, ellers ville hoved tippe til den ene side), men selvom den er gammel og slidt, høre den altså bare påsken til...

En (forholdsvis) ny ting der ikke må mangle i påsken, er min svigermors lammekølle med ovnbagte kartofler i fad til. Faktisk er jeg ikke så vild med lam, men det er min mand og han glæder sig hvert år til at komme hjem til sine forældre og få lam (selvom han normalt ikke går så meget op i traditioner). Jeg syntes det er super hyggeligt at have en fast tradition også i påsken og det er min svigermors lammekølle blevet.




Æggesalat er en anden ting, der for mig høre påsken til. Jeg ELSKER det, men laver det stort set kun i påsken. Det er dejlig nemt at lave og smager skønt. I dag var vejret så godt at æggesalaten blev nydt i parken på et tæppe med min dejlige lille familie.


Opskriften får I her.


6 æg (kogt og hakket i tern)
1 dl (god) mayonnaise, eller efter smag
1 spsk karry, eller efter smag
salt efter smag
1 bakke karse

Det hele røres sammen, på nær lidt karse til at pynte med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...