mandag den 21. februar 2011

En skøn uge

Sidste uge var en travl uge, der i den grad stod i Elliots 2 års fødselsdags tegn. Hele uge har min kitchen aid kørt på højtryk. Der er blevet produceret sukkerblomster, Valentines cupcakes, Valentines kys, flere kys, flere cupcakes, fondant (rigtig meget fondant), fødselsdagsboller, både i fredags, på selve dagen, og i går, hvor der kom 30 gæster til boller og lagkage. Derudover er det blevet pisket i alt 3½ liter flødeskum, dels til lagkagen i fredags, til lagkagerne i går og til at komme i den varme kakao - jeg er SÅ glad for den røremaskine, jeg aner ikke hvordan jeg skulle have nået det hele uden den, men nu får den også lov til at hvile lidt det næste stykke tid, for vi har vist fået sukker og kalorier nok for resten af måneden (og nok også næste med).
Elliot er helt vild med Mickey Mouse, han er faktisk vild med næsten alt der rimer på disney, så derfor var planen at lave en Mickey Mouse kage til ham på hans store dag. Jeg har ikke prøvet at lave eller arbejde med fondant før, så det var lidt af en udfordring, men jeg syntes selv at jeg slap meget godt fra det og Elliot var meget begejstret for de fine kager, hvilke jo var det vigtigste. Han havde en fantastisk dag både i fredags, hvor han blev fejret i vuggestuen og herhjemme  af mor og far, farmor og farfar og i går, hvor hele familien og nogle venner kom til fødselsdagsboller, Mickey Mouse lagkage, varm kakao, kys og cupcakes.


Han har fået et hav af gaver (de fleste af dem nogle der kan larme usandsynligt meget - til stor glæde for forældrene hmmm...) og han har nydt at blive fejret. Jeg nåede også at lave en lille ekstra gave til ham. Det var meningen at han skulle have en vimpel til sit værelse, men jeg har ikke haft tid (eller overskud) til at pakke symaskinen ud, så det blev en lille bog i stedet for. Bogen består af en masse A5 sider hvor der er klistret billeder af alle dem han kender på. Der er billeder af ham selv, hans bedsteforældre, hans venner, vores venner og af os. Derudover er sidere dekoreret med forskellige ting - stjerner, blomster, hjerter, små skyer og andre ting, som han er ved at lære navnene på. Der er også billeder af Mickey Mouse (selvfølgelig) og andre tegnefilms figurer. Jeg syntes selv at det er en rigtig fin gave og Elliot er rigtig glad for den. Siderne har jeg lamineret og lavet huller i og derefter bundet sammen med lidt snor. På den måde kan jeg altid med tiden lave nye sider og sætte i.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Utrolig flot kage - Mickey er bare flot, det synes jeg er godt gået hvis det er de første forsøg med fondant. Er også meget imponeret over dine cupcakes.
    Rigtig god i ide med bogen som gave - det vil jeg huske.
    Camilla

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en sød idé med nogen til Elliot. Ligetil og brugbar for børnene :o)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...