tirsdag den 6. december 2011

Juleplanlægning (med huller)

Jeg syntes at december er fantastisk, men den er alt for kort! Hvert år prøver vi at begrænse hvor mange "faste" aftaler vi har i løbet af måneden, men hvert år ender kalenderen med at være helt fyldt. Men i år ser det faktisk nogenlunde fornuftigt ud. I søndags havde vi en dag uden planer, hvor vi endte med at hygge med vores søde underbo og hendes to børn om formiddagen. Bagefter puttede vi ungerne i klapvognen og så gik vi ind til byen hvor vi spiste frokost og julehyggede, da ungerne vågnede. Det endte med at blive en super hyggelig søndag, hvor vi bare gjorde det der faldt os ind og bare var sammen! På lørdag har vi igen ingen planer og jeg glæder mig, ellers er dagene frem til jul, ved at være godt booket, men heldigvis med dejlige aftaler.

Jeg føler mig underligt delt, for jeg elsker at deltage i julefrokoster, julehygge med veninderne og hyggelige parmiddage, men julen er jo også børnenes fest og når mor eller far ikke er hjemme eller har gæster (og lige skal bruge tid på at rydde op, lave mad og handle ind) så er der ikke lige så meget tid til julehygge med de små. Jeg er sikker på at det ændre sig efterhånden som børnene bliver større og kan være mere med.

I går lavede Elliot og jeg julekort til bedsteforældrene, ikke noget vi havde planlagt, men lige pludselig havde vi gang i papir og saks, tryksæt og klistermærker og sjovt nok er det tit de aktiviteter man ikke rigtig planlægger, der bliver de sjoveste og nok også dem man vil huske, for så er forventningerne (hos både børn og forældre) på en helt andet niveau end de er når, man i flere uger eller dage har gået og planlagt at på søndag skal vi bage eller pynte op!

Derfor består jule planlægningen i år, mest af alt i at lave nogle huller i kalenderen hvor der (måske) kan blive tid til impulsiv julehygge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...