tirsdag den 10. maj 2011

Hårpynt


Der er lidt stille her på bloggen i disse dage. Min mand er nemlig taget til Afrika med arbejdet og jeg er derfor alene hjemme med ungerne. Med en trold på 2 år og en lille prinsesse på 6 måneder, er der ikke tid til meget andet end at være praktisk, når de små pus sover, men jeg syntes lige at I skal se min fine "hat", som jeg lavede i fredags. Lørdag skulle jeg nemlig til min gode venindes polterabend, og efter en fantastisk dag med de sjoveste aktiviteter, skulle vi om aftenen til middagen, alle have en hat på - og selvom jeg syntes at hatte er fantastiske, ejer jeg ikke en selv og dem jeg kunne finde i butikkerne var enten for dyre, for grimme eller kæmpe store stråhatte, som ikke lige ville egne sig til formålet. Hvad gør man så?? Så laver man da bare en selv, og det var overraskende nemt. En tynd hårbøjle, lidt sort filt, et silkebånd, lidt sorte fjer og sort tyl. Frem med nål og tråd og så var der en hat i hus. Jeg syntes selv den blev rigtig fin og da jeg havde både filt og bånd hjemme, kostede den under 50 kr. at lave.

Nu har jeg fået så meget blod på tanden, at jeg også vil forsøge at lave noget lignende til selve brylluppet i juli.

1 kommentar:

  1. Hvor er den fin - du skulle da have vist en billede af den i brug

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...