onsdag den 30. marts 2011

Dåbsforberedelser

Om under tre uger skal Olivia dråbes - vildt som tiden flyver. Jeg er så småt begyndt at forberede det der kan laves i god tid. Der skal laves en ny omgang sukkerblomster, som skal bruges til dåbskagen og så skal jeg have lavet noget pynt til bordet og lokalet. Hvis alle kommer bliver vi 77 med børn, det er lidt vildt.
Da Elliot blev dybt holdt vi det ude. Lige efter kirken var vi på en af de lokale cafeer og fik brunch. Det var dejligt nemt og skønt bare at kunne rejse sig direkte fra bordet og tage hjem, uden at tænke på oprydning eller opvask. Siden dengang (for 1½ år siden) er der kommet rigtig mange børn til i familien og vennekredsen, så ideen om alle de dejlige unger på en cafe, hvor der måske også er andre gæster, er lidt angstprovokerende. DERFOR holder vi det selv denne gang. Har lånt nogle smukke lokaler og så er planen ellers, at der skal laves frokost og dåbskage til den helt store guldmedalje - mere om alt det når tiden nærmer sig. Det vildeste projekt jeg dog har i tankerne er, at jeg selv vil sy dåbskjolen. Fuldstændig tosset ide, især taget i betragtning, at det eneste stykke tøj jeg før har syet, er et par baby bukser! Men jeg har ikke kunne finde en dåbskjole jeg syntes var fin nok, eller det har jeg, har fundet én, men den kostede 2.200 kr. og det er jo næsten en morsom pris for noget smukke Olivia skal have på i et par timer... Heldigvis har jeg en veninde, der har meget bedre styr på det der med at sy end mig og hun har lovet at hjælpe. Det hyggelige (og faktisk hele grunden til at jeg fik ideen at sy kjolen selv) er at en del at den skal syes i det stof der blev til overs da min brudekjole blev lagt op og ind. Resten af stoffet og mønsteret har jeg købt i stof og stil. Håber projektet lykkes...

1 kommentar:

  1. Held og lykke med projektet - er sikker på det bliver en rigtig fin kjole.
    Den dåbskjole vi har i familien er en min mor har syet af min konfirmationskjole. Jeg synes der er noget særligt over den, når man ved at den er hjemmelavet og af genbrugsstof. Den har også været lånt ud til venner, så det er ved at være nogle stykker der har været i den.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...